• SHR-bloggen

Marknadsföring av hygien- och kosmetikprodukter


I samarbete med Kemiutbildarna AB


Marknadsföring av hygien- och kosmetikprodukter Gränser till andra produktområden och vägledning om ”claims”

Tisdagen den 8 maj 2012 Näringslivets Hus, Storgatan 19 i Stockholm Föreläsare: Christina Mattsson, KTF

Program

09.45 Kaffe med fralla

10.00 Definition av hygien‐ och kosmetikprodukter och regler om marknadspåståenden enligt kosmetiklagstiftningen.

Gränser till andra produktområden;

– kemiska produkter – läkemedel – vissa utvärtes läkemedel (VUM) – medicintekniska produkter – naturläkemedel – växtbaserade läkemedel – biocider – homeopatika och livsmedel

Vägledningar om gränser m.m. från Kommissionen och Läkemedelsverket

10.45 Kaffe

11.00 Genomgång av ett förlag till en detaljerad vägledning om marknadspåståenden (claims) från Kommissionen som även innehåller en vägledning om ”best practice” vid effektbevisning. Förslaget ska enligt Kommissionen tills vidare endast användas i utbildningssyfte Dokumentet kommer vid behov att fyllas på med nya exempel.

12.00 Lunch

För anmälan kontakta Doris Kahnlund på e-post eller fax: doris.kahnlund@ktf.se Fax: 08-7838239

Pris: Medlemsföretag: 1800kr, övriga 2800kr Ange namn, företag, faktureringsadress, telefon, epost-adress, samt om vegetarisk lunch önskas.

#ChristinaMattsson #KTF #Marknadsföringavhygienochkosmetikprodukter

0 visningar

Följ Atlas Hudvård

  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

Behandling av personuppgifter:

Atlas Hudvårdssalong Ⓡ

 

Innehar F-skattsedel, Mästarbrev, Gesällbrev, Medlemskap SHR, CIDESCO diplom, Cert. Spec. Hudterapeut.